Ny Bogføringslov

Ny Bogføringslov

Ny Bogføringsloven

Ny Bogføringslov er nu vedtaget – er I klar?

Automatisering og digitalisering af bilag i henhold til den nye bogføringslov.

Ny Bogføringslov – I  Simple Ord

Virksomheder med en årlig omsætning på mere end 300.000 skal digitaliserer bilag, kvitteringer og boner – ifølge den Nye Bogføringslov.

Herudover skal bogføringsmateriale være registreret senest 10 arbejdsdage efter modtagelse i virksomheden.

Ny Bogføringslov Krav:

Bogføringsmateriale som skal digitaliseres

Ifølge den nye bogføringslov skal virksomheder gå fra manuel indtastning til effektivisering og automatisering

I dag kommer disse bilag oftest ind i papirformat, som så gives et ID og arkiveres i en mappe.

Når der så skal tjekkes en omkostning, så går man ind i sit økonomisystem og finder finanskonto i økonomisystemet og har et bilagsnummer og så går man hen i mappen og søger efter bilagsnummeret (ID) og tjekker hvad bestod omkostningen af.

En af grundene til at bilagene nu skal digitaliseres er at bilaget kan forsvinde eller brænde og nu skal de så ligge digitalt i økonomisystemet eller i et system til fakturahåndtering.

Mange virksomheder har allerede en proces for håndteringen af disse bilag, men vi ser og oplever at mange virksomheder ikke har en proces for bilagene. I mange virksomheder kommer medarbejdere en gang i måneden og afleverer alle disse bilag og det er specielt i disse tilfælde at virksomhederne skal have ændres deres rutiner for disse bilag og afleveringen af dem, da denne rutine ikke vil være lovlig mere, både fordi at man ikke kan overholde de 10 dage for registrering af bilagene og at de hellere ikke findes digitalt.

Ny Bogføringslov – Løsningen:

Hele denne proces kan vores fakturahåndtering system håndterer med vores bilagsløsning, hvor medarbejdere med det samme har muligheden for at tage et billede af deres kvittering eller bon og angive hvad det drejer sig om og sende det direkte videre til bogholderiet eller godkendelse. Nemt, enkelt og samtidig har virksomheden styr på bilagene digitalt.

Gør hverdagens administrative opgaver nemmere

Vi er specialister i Fakturahåndtering løsninger og netop nu tilbyder vi ”komme i gang med Fakturahåndtering” og få en Gratis introduktion til Fakturahåndtering og mulighederne til at effektivisere fakturahåndteringen i jeres virksomhed.

Book allerede nu et onlinemøde for en Gratis introduktion.
Kampagnepris er inkl:
EDH Automatisk Bilag Workflow (inkl. automatisk scanning)Godkendelsesflow, Arkivering – søgefunktion
Adgang via smartphone/tabletRejsebilag
ERP integrationAutomatisk dataoverførsel efter godkendelse
Automatisk bogføring 
Læs mere om ERP integration her: Hurtig og nem integration af vores løsninger
Del denne artikel:
Andre relaterede artikler
Kontraktstyringssystem

Kontraktstyringssystem

Kontrakter er vigtige og kan være kritiske dokumenttyper i virksomheder. Ofte starter eks. samarbejde mellem virksomheder med en kontrakt i en eller anden form.

Læs mere
Elektronisk fakturahåndtering og automatiseret fakturaflow

Automatisering af Fakturahåndtering

Automatisk Fakturahåndtering: En Introduktion til Automatisering I en digital tidsalder er det vigtigt at optimere forretningsprocesser for at forblive konkurrencedygtig. En af de mest ressourcekrævende

Læs mere
Book en Online Demo
Du bliver introduceret til de funktioner af vores løsning, der er relevante for dig. Det tager ca. 30 minutter.

Udfyld skemaet, så bliver du kontaktet for at aftale et tidspunkt.

Kontakt os
EDH Technology
Tlf. 7020 0760
info@edh-tech.dk
DEMO
Få en gratis og uforpligtende demonstration af vores løsning.

Udfyld skemaet, så bliver du kontaktet for at aftale et tidspunkt.

KONTAKT
EDH Technology
Tlf. 7020 0760
info@edh-tech.dk
SOCIAL
Har du brug for hjælp?

Har du brug for hjælp, så skriv til os direkte her.